Sabtu, 18 Oktober 2014

Cinta lama berputik kembali

Cinta lama berputik kembali


Hi.hi..hi..nak tergelak plak dengar tajuk tu..klu encik abang dengar..mati kena cekik aku..
ok kot tajuk tu..cinta lama tu bukan cinta dengan orang...no..no..no..
cinta dengan pokok-pokok bunga..

Hobi aku ni suka tanam pokok bunga..dulu memang macam2 jenis pokok aku tanam..paling banyak jenis keladi..tapi lepas aku renovation dapur tu.aku ubah semua pokok jauh dari rumah..proses renovation yang ambil masa lebih dari sebulan membuatkan aku kurang membelai pokok-pokok aku dan tak sempat bagi dia mandi...banyak pokok yang mati kehausan..lepas tu aku pun dah hilang semangat dah tengok pokok-pokok aku tu..

Tapi..sejak 2 ke 3 minggu ni..rasa minat tu dah mula datang balik dah..macam lagu tu...dia datang...start la pegi nursery-nursery beli tanah dan anak-anak pokok..start menanam balik..

Rasa seronok tu lain macam bila kita tanam pokok ni..walaupun penat dan kotor...kepuasan dia tu lain macam..tambah-tambahan bila tengok anak pokok yang ditanam mula membesar..tenang dan sejuk mata memandang..susah la nak diterjemahkan..hanya pencinta pokok aja yang faham..

Ni antara gambar pokok-pokok yang ada kat umah aku...belum banyak lagi..nanti aku akan update dari masa ke semasa..

mini garden, kolam kecil, de perahu cafe, tanaman hiasan, tanaman dikolam,



Tiada ulasan :

Catat Ulasan